תיק רפואה פנימי

תיק רפואה פנימי

מה יש בתיק הרפואה הפנימי שלך?

היא מסתכלת עלי מופתעת, זו באמת לא שאלה שציפתה לשמוע ממני…

אני רואה את עיניה נפתחות ומשהו במבט נהיה מזוגג.

אני חשה שהיא מוכנה למסע

ואני מתחילה לספר לה שבתוך כל אחד מאיתנו יש מן תיק כזה, ובכל תיק יש מרכיבים מיוחדים אשר מושתתים על סיפורים שעוברים מדור לדור, על התנסויות שאותו אדם עבר, על רגעים של נס, על איכויות, על כישורים, על ידע שעובר דרך האדם ועל חוכמה גדולה שמחפשת מקום.

כדי שנוכל להקשיב עמוק לכל מה שיש בתוכנו, כדי שנוכל לפגוש את תיק הרפואה הפנימי, עלינו לפתוח הקשבה אחרת, שהרי זו לא רשימת מכולת של כישורים – זו מהותנו. עלינו לחוש את זה מבפנים. עלינו להיפתח לרמת תודעה גבוהה שנמצאת בתוכנו.

תיק רפואה פנימי מכיל את מהותנו ואת הכוח שלנו לברוא, לשנות, לרפא, להתמודד, להתרחב, לדמיין, ליצור, לאהוב, להיות יצירתיים, להתחבר לטבע, לדעת רוח.
דרך תיק הרפואה הפנימי אנו יכולים לדעת את עצמנו.

כיצד אנו מקשיבים?

המרפאים השמאניים של פעם ראו את הגוף כיחידה אורגנית אשר מחוברת לשלם רחב יותר, יחידה אשר מחוברת לתחושות, לתנועה, לטבע, לחלומות ולרוח. הם קראו לו 'הגוף החולם'. האדם נתפס כאחד עם הסביבה, עם יקום הרחב אשר היה חלק ממלאכת הריפוי. כאשר האדם היה מחובר לכל השערים הללו – שערי הגוף והתחושה, שערי החלום והרוח, כל אלו ביחד היוו מקור של ריפוי ובריאות, מקורות של התפתחות, יחסים וקשר.

בעולם המערבי, יצרנו יחידות של מדע ואינפורמציה, התמחויות ותתי מומחיות, פיתחנו לוגיקה מסויימת לדברים הנראים אך איבדנו את ההקשבה לחיבורים האחרים שיש לנו עם עצמנו, עם מרחב של ידע שאנו מחוברים אליו, עם הטבע שאנו, עם מימד החלום ועוד.

כדי להתחבר לתיק הריפוי שבתוכנו עלינו לחזור ולהתרחב, עלינו לחדד שוב את אותה הקשבה מיוחדת, ולתת 'לגוף החולם' להתעורר. וכשנעמיק את ההקשבה הזו אנו נלמד לחזור ולעבוד עם אנרגיית החיים.

כשנתחבר לתיק הרפואה הפנימי לפעמים הדברים יעלו לנו כמטפורה, לפעמים כמילה, לפעמים כיכולת שיש לנו או איכות ספציפית. ואז, אנו לא נרשום את הדברים כמו איזושהי רשימה מכולת, כמו איזושהי רשימה חיצונית. בעצם הכרתנו באיכויות שיעלו, והסכמתנו לחוש אותן, ניתן להם חיים.
זה ירגיש חי "בכאן ועכשיו", יחבר אותנו למהותנו השלמה, והגוף יתרחב.

ואז אני חוזרת אליה, מבקשת רגע להיכנס לתוכי, מוכנה לרגע לצלול מולה, שתבין למה אני מתכוונת.

ואני אומרת לה

בתיק הרפואה שלי יש, כרגע, את האהבה הגדולה שלי לאנשים. ואז אני עוצרת, חשה את העומק של זה, חשה את זה בכל תא בגופי… ואני ממשיכה, ויש את היכולת שלי להיות בקשר כזה עמוק עם האהבה הזו. ויש את הכמיהה שלי לכתוב, ויש את הים, ואת הרוח שמגיעה משם.. ובאותו רגע אני נזכרת באין סוף פעמים שהלכתי לים ברגעים שהיו לי מאוד קשים, והרגשתי את הרוח שמגיעה משם.. כמו מלטפת אותי, תומכת, מזכירה לי שאני לא לבד.

אני נושמת נשימה עמוקה ועוצרת לרגע, מחפשת את עיניה, רואה אותם רכות יותר ושמה לב לגוף שלה שנהיה יותר נינוח על הכסא. והיא מבקשת – אני רוצה לפגוש את תיק הרפואה שבתוכי.

כדי להתחבר לתיק הרפואה הפנימי עלינו ללמוד להקשיב אחרת, ולפתוח אותנו לגוף שיודע.

כאשר אנו חושבים על המסע שלנו בחיים אלו, על כל תחנות חיינו, האתגרים, ההתנסויות, ההצלחות והכישלונות, כאשר אנו חושבים על כך לעומק – אנו מבינים שלא היינו יכולים להגיע עד הלום ללא תיק רפואה פנימי, אותו תיק שמכיל כל כך הרבה מרכיבים. מכיל איכויות וכישורים, מכיל סיפורים ודימויים, מכיל חוכמה עתיקה וחדשה, ידע שעובר דרכנו, חיבור להדרכה גבוהה ועוד…
אנו מתחילים את החיים שלנו כאן עם תיק הרפואה הפנימי ויש לנו כל כך הרבה בתוכו.

תיק הרפואה הפנימי מכיל את כל ההתנסויות שלנו בחיים אלו ויתכן שאף בחיים קודמים.
וגם כשאין אנו זוכרים זאת במודע, הן נמצאות שם, בגוף שלנו.

תיק זה מכיל גם את הידע הבן דורי שעובר אלינו מדור לדור, לא תמיד במילים, ואת הידע שעובר דרך שרשרת האבות והאמהות הקדמונים.

במפגשים של הקורסים השונים של Widefulness אנו לומדים להקשיב אחרת, אנו לומדים להכיר את הגוף החולם ומתחברים אל תיק הרפואה הפנימי. וכשאנו מכירים בו, אנו נותנים לו חיים.

וכשיש רגע קשה, כשמגיעה לפתחנו התמודדות זו או אחרת, כאשר אנו מצטמצמים לתוך הכאב, יש לנו כבר דרך, יש לנו לאן להתחבר כדי להזמין הקלה וריפוי. עם הזמן ועם התרגול התיק הפנימי מתרחב ונהיה יותר ויותר נגיש לנו.

בואו נלמד אותנו.
בואו נלמד להיות המרפאים של עצמנו
כשאנו מרפאים את עצמנו, אנו מרפאים עולם.


"ריפוי הוא החיבור שלנו לחוכמת החיים הזורמת דרכנו, מתגשמת על ידי היכולת שלנו לחלום, ליצור ולהשפיע על המציאות"


באהבה, יפעת אקשטיין

מעוניינים לקבל הודעה על פרסום מאמר בבלוג, סדנאות וקורסים קרובים – השאירו פרטיכם בדיוק כאן: