התמודדות העולם עם מגיפת הקורונה – מה היא באה ללמד אותנו

ריפוי הוא תהליך שמחבר אותנו לרמה גבוהה יותר של עצמנו

אנשים בבהלה, התקשורת כל יום מספרת לנו על עוד מקרי מוות כיצד וירוס הקורונה ממית, פחות מספרים לנו על אלו שנדבקו והתגברו על התסמינים. העולם סוגר איזורים, שדות תעופה סוגרים שערים, העולם כמרקחה והפחד מזדחל לכל פינה אפשרית.

מגיפות הן תקופתיות, מזכירות לנו שאנו קהילה אחת, עם מודעות קולקטיבית, כאשר כל מגיפה מסמנת לנו את התודעה הקולקטיבית שבה אנו נמצאים.

אם נסתכל אחורה בזמן, כל תקופת זמן הביאה את המגיפה שלה,את ההתמודדות שלה. ואפשר אולי לומר שכאשר הרפואה מצאה פיתרון/תרופה/חיסון המגיפה נעלמה. מנקודת מבטי כאשר החברה עלתה בתודעה, כאשר כולנו התקבצנו להבנה חדשה, ולידע חדש המגיפה התפוגגה. וכן, היו גם תרופות חדשות, וחיסונים למיניהם, אך התווסף שינוי משמעותי ששינה את פני החברה. הבנו למדנו שהגיינה זה דבר חשוב ושינינו את כל התשתיות של קיומנו, ובנינו מערכת שלמה של שירותי בריאות (מגיפת הפוליו ועוד אחרות), דרך אבעבועות רוח או אדמת למדנו כיצד הגוף הפיזי שלנו יכול ללמוד לחסן את עצמו ולהתחזק, דרך האיידס למדנו שקבלת השונה והאחר היא הכרחית, ועוד.

כדי שיהיה שינוי ברמה תודעתית רחבה, כדי שזה יגע באופן גורף בתודעה של חברה שלמה, אנו צריכים להבין שכולנו מתמודדים עם אותו הדבר – לא משנה אם זה בסין או באיטליה, כאן או בארצות המזרח. אנו מתמודדים עם הרצף הזה שנע בין חוסר אונים ושבריריות לבין חוסן פנימי. בין חיים ומוות, והחרדה של כולנו עולה. ואנו מתמודדים עם התפיסות והעמדות שלנו כחברה, עם התודעה שרווחת היום. כמו למשל:

  • שדברים קורים לנו ואנו צריכים להתגונן בפניהם
  • שאין לנו כח
  • שמשהו יגיע ויפתור לנו את הבעיה

עמדות אלו ונוספות משאירות אותנו בעמדה ילדית או קורבנית ולא מאפשרות לנו להתחיל לבדוק את הכוח שלנו, את מערכת החיסון האישית שלנו, האנרגטית והקולקטיבית, ואת הכוח שלנו להשפיע עליה. מנקודת מבטי מגיפה זו דוחפת אותנו לעלות מדרגה. לחזור לכוח הפנימי שלנו, ולחוסן הפנימי שלנו, ליכולת שלנו לחזק את מערכת החיסון שלנו, לדאוג לעצמנו מבפנים. החיסון אינו חייב להיות מבחוץ, מעוד פורמולה זו או אחרת. הכדור החדש שלנו הוא תודעה חדשה שמבינה מהו כוח פנימי, שמבינה שיש לנו את הכוח ליצור בריאות.u

מה יחזק את מערכת החיסון הפנימי שלנו

המערכת הפנימית שלנו היא מערכת שלמה ורב ממדית וככזאת היא זקוקה להתייחסות מערכתית. יש לנו את הרמה הפיזית – החיבור שלנו לגוף הפיזי, זו המרכבה שלנו בחיים אלו.דרך הגוף הפיזי אנו מגשימים את מי שאנו ופועלים בעולם.  אנו רוצים להזין את הגוף במזון מדויק לנו, בתנועה, באוויר נקי, בחיבור אל הטבע. אנו רוצים להבין שאנו טבע ולחזור ולהתחבר לחוקי הטבע שהם גדולים מאיתנו כיחידים.

יש לנו את הרמה הרגשית – אנו רוצים למצוא דרך לפרוק מטענים רגשיים, לתת להם מקום בתוך סך החיים היומיומי, הם חשובים, הם חלק מהחוויה שלנו שיוצרת מציאות, הם חלק ממי שאנו. אנו רוצים לבדוק אמונות יסוד שאנו אוחזים בהן בגלל התנסות רגשיות בעבר ולבדוק האם הם משרתות אותנו? האם הם עדיין רלוונטיות? לשחרר טראומות ומקומות של כאב. אנו רוצים לבדוק עד כמה אנו מדייקים את הדרך שלנו, מה מדויק לנו ומה פחות. אנו רוצים ללמוד לבחור.

ואנו רוצים למצוא דרך להתפתח רוחנית.

כדאי שהדרכים שנבחר תהיינה "חיות", שנוכל להרגיש שהן מחזירות אותנו לאנרגיית חיים חיה, לתחושה של בריאות, של התעלות, של בניית משמעות חדשה. זה לא סט של כלים חיצוניים של "עשה ואל תעשה" – שהרי אז לא באמת נגדל. נחליף דבר אחד בדבר אחר. זה צריך להיות חי ונושם, לעבור דרך תחושת הגוף שלנו,  כך שנרגיש שאנו שותפים ביצירת מציאות חדשה, שאנו הבעלים של חיינו.

ואז – תודעה שלמה תשתנה, זה מהפך שאפילו קשה להבין אותו עד הסוף, זו תהיה חברה שתבין את הכוח הפנימי שלה לעשות שינוי שכזה, שתוותר על דברים חיצוניים שבנו את הביטחון שלה. זו חברה שתתחזק ותכיר בכוח השותפות והעבודה המשותפת להבריא את הפלנטה שהיא אנחנו.

אני מקווה שזה לא נשמע נאום גבוה או רחוק.. אני כותבת מתוך ליבי, מתוך הבנה עמוקה ורחבה.. מתוך כאב ומתוך חזון. ואני גם שואלת את עצמי – מה יחזק את מערכת החיסון הפנימית שלי…

וכדי שאלו לא יהיו מילים גדולות אני מזמינה את כולנו לשאול

מה יכול לחזק את מערכת החיסון שלנו? והייתי מציעה לרדת לפרטי ולאישי, ברמה יומיומית לשאול – מה אנו יכולים לעשות היום, רק היום כדי לחזק את מערכת החיסון הפנימית שלנו? 

אני לפעמים אבחר לשבת בשמש זמן מה כדי לתת לאנרגיה הזו לפגוש אותי, או שאמצא זמן לכתוב, או להתקשר לחברה שמזמן לא דיברתי איתה.. אחשוב על מה שהגוף שלי זקוק לו, ואולי אכין לעצמי ארוחה מדוייקת, ולא אקח משהו על הדרך.. ואקרא משהו שייתן לי השראה, ואתחבר לתודעה רחבה יותר, ואחפש את התרגול שנכון לי להיום.. כדי לחזק את הקשר שלי עם עצמי ועם הסביבה.. 

אני גם ארצה לדאוג שחלק בתודעה שלי יהיה פתוח לאינטליגנציה רחבה וגבוהה, שיהיה פתוח להקשיב למרחב גדול יותר ממה שאנו רואים בעיניים רגילות. כדי שאוכל כל הזמן להיות בתנועה של התפתחות והקשבה, כדי שאוכל להתחבר לאינטליגנציה חיה ונושמת של עולם, שאני חלק ממנה. 

 ואיך אדע שחיזקתי את עצמי? אלמד להקשיב לתחושה שתעלה בי, דרך אנרגיית החיים שתעבור בי. זה חייב להיות תהליך "חי"..


ואיך זה יראה כשלא רק אני אעשה זאת, אלא עולם שלם יהיה במלאכה הזו..

מעוניינים לקבל הודעה על פרסום מאמר בבלוג, סדנאות וקורסים קרובים – השאירו פרטיכם בדיוק כאן: